De tas hoort er niet langer bij. De tas ‘is’. Geen bijproduct of accessoire, maar een zelfstandig mode-product. Hulde aan de tas!
Er is een heus tassenmuseum in Nederland, wat maar aangeeft dat er over de tas heel wat te vertellen is. Een tas was vooral functioneel, als een buidel aan een riem of touw om je middel om iets met je mee te kunnen dragen. Het is inmiddels verworden tot een product dat eigenlijk iedereen heeft, in alle soorten, maten, materialen en kleuren. De tas.
Tegenwoordig zie je op social media de tas in een steeds prominentere rol verschijnen. Vooral als deze wordt gepresenteerd door influencers. Misschien voldoet voor jou de gemiddelde boodschappentas nog om van alles in mee te dragen, voor veel anderen gaat het een stuk verder.
Zij wensen de perfecte laptoptas van Burkely of Cowboysbag of willen juist die ene Kipling rugzak. En vaak blijft het niet bij één exemplaar.
De tas is een zelfstandig product
‘Geluk is een tas’ is een uitspraak die je in menig modemagazine tegenkomt. De tas is niet alleen een gebruiksvoorwerp, maar zeker ook een onderdeel van het modebeeld. Meer en meer een zelfstandig mode-product van steeds groter belang. En niet alleen de kleur en de vorm spelen een rol, ook het merk.
Wie er gevoelig voor is en de waarde kent van een bepaald product, kiest voor een merk dat hem of haar past. Net als met kledingstukken. ’Een 501 spijkerbroek is een must have’, een Burkely tas kan dat net zo goed zijn.
De tas moet insta-proof zijn
Wie ‘zijn’ favoriete influencer met een zekere tas ziet, wil deze tas ook. Zo werkt het nu eenmaal. En als internationale sterren dan ook nog eens met een bepaalde tas gezien worden, gaat het helemaal los. Als merk ben je daar blij mee. Of het nu in scène is gezet of niet. Bingo
Magazines koppen: ‘Dit is de tas die de Kardashians dragen!’ Of ’Dit is ‘em: de tas die alle influencers nu hebben’ en dan zijn veel consumenten verkocht. De bewuste tas is van het ene op het andere moment een ware must-have. De uitstraling van de foto’s doet de rest. Als je erbij wilt horen, als je ook zo fashionable voor de dag wilt komen, dan wil je die tas.
Betekent dat een tas tegenwoordig, wil deze ‘big’ worden ‘Insta-proof’ moet zijn, wat zoiets betekent als ‘deze tas is niet te missen en is gewoon dé tas voor jou’. Duidelijk zichtbaar en gefotografeerd naar de maatstaven van deze tijd.
Niet alleen geeft dat die tas een boost, maar ook degene die hem draagt. Probeer het maar. Zet een foto van jezelf op Insta met deze tas en je bént het helemaal, je hébt het helemaal en het aantal volgers zal groeien. Missie geslaagd, ook als je als tassenmerk op deze manier over de tong en het internet gaat.
Word je als tassenliefhebber hebberig van
Als zo’n tas dan ook nog eens tijdens een Fashion Week de show steelt, is helemaal het hek van de dam. Dan kom je deze op nog veel meer foto’s tegen, in de bladen en online. Je ontkomt er nauwelijks aan en menig tassen liefhebber wordt daar enorm hebberig van.
Het is dé manier om de tas aan de man of vrouw te brengen en het werkt. Leuk is het ook, want steeds word je als consument geconfronteerd met de laatste mode op tassen gebied. Heerlijk toch! De nieuwste Kipling tas, de meest recent ontworpen Burkely tas, die modieuze Cowboysbag. Zodra ze online rond gaan, ben jij erbij.
Extra info
De 5 voordelen van een Fanny Pack
De leukste hebbedingen!
Miccy’s Jewelz, ook iets voor jou?
Kleurrijk na je 50e!
Bronvermelding
© afbeelding: 123rf.com